Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Regulamin Sklepu Internetowego Primal.pl
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin – regulamin sklepu internetowego „Primal.pl”,
- Sprzedawca: KENIG Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi przy ul. Gibalskiego 2/4, 91-849 Łódź, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000218609, REGON: 473277896, NIP: 7272633987, adres poczty elektronicznej: kenig@kenig.pl, numer telefonu: 509-681-991 (opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora),
- Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem http://primal.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Produkty lub dokonać Rezerwacji Produktów,
- Sklep fizyczny – sklep rowerowy FAST BIKE, Gibalskiego 2/4, Łódź,
- Klient: osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub Rezerwacji,
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Produkt – towar sprzedawany w Sklepie Internetowym, znajdujący się w ofercie Sprzedawcy,
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość w Sklepie Internetowym,
- Zamówienie – dyspozycja zakupu Produktu złożona przez Klienta z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość w Sklepie Internetowym,
- Rezerwacja – dokonywana przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego rezerwacja Produktu, który ma zostać zakupiony w Sklepie fizycznym.
2.
Niniejszy Regulamin określa zasady składania Zamówień przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz dokonywania Rezerwacji Produktów, które dostępne są w Sklepie Internetowym.
3.
Realizowane będą jedynie potwierdzone przez Sklep Internetowy Zamówienia. Potwierdzeniem Zamówienia jest wysłanie przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości e-maila z adnotacją "w trakcie realizacji". W przypadku braku Produktu, wskazanego rozmiaru lub długotrwałej niedostępności Produktu zamówienie zostanie odrzucone przez wysłanie Klientowi wiadomości e-mail informującej o zmianie statusu na "zamówienie odrzucone". Przed wykonaniem tej czynności Sprzedawca dodatkowo skontaktuje się z Klientem drogą mailową lub telefoniczną.
4.
Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
5.
Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta w koszyku.
6.
Na wszystkie Produkty sprzedawane w Sklepie Internetowym wystawiamy paragon lub – na wyraźne życzenie Klienta – fakturę VAT.
7.
- Zamówiony Produkt dostarczany za pomocą firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. Klient jest obciążany kosztami dostawy określonymi w cenniku transportu (widocznym przy koszyku zamówienia).
- Przy płatności przelewem w kwocie powyżej 250 zł koszty dostawy pokrywa Sprzedawca.
- W przypadku przesyłek pobraniowych koszt dostawy zależy od kwoty zakupu:
- zakup do 500 zł: dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej – 25 zł,
- zakup do 500 zł: dostawa kurierem – 25 zł,
- zakup powyżej 500 zł: dostawa gratis.
- W przypadku Poczty Polskiej wszelkie przesyłki w kwocie do 250 zł nie podlegają ubezpieczeniu.
8.
- Możliwe są następujące formy płatności:
- za pobraniem: zapłata przy odbiorze Produktu gotówką kurierowi lub w placówce pocztowej. Warunkiem wysłania przesyłki za pobraniem jest potwierdzenie przez Klienta zamówienia przez kliknięcie w link w wiadomości e-mail wysyłanej automatycznie przez Sklep Internetowy bezpośrednio po dokonaniu Zamówienia. W przypadku zmiany warunków dostawy uzgodnionej np. mailowo lub telefonicznie, konieczne jest mailowe potwierdzenie przez Klienta zgody na wysłanie przesyłki w innej formie, np. za pobraniem;
- przelewem: przesyłamy e-mail zawierający numer rachunku bankowego Sklepu Internetowego i po zaksięgowaniu wpłaty na koncie do godziny 12.00 w danym dniu roboczym Produkt pakujemy i wysyłamy pod wskazany w Zamówieniu adres.
- Dodatkowe koszty związane z poszczególnymi formami płatności określone są w cenniku transportu (widocznym przy koszyku zamówienia).
9.
W przypadku zapłaty przez Klienta za Produkt, którego Sklep Internetowy nie posiada na stanie i jeśli zamówienie nie zostało z ww. względów potwierdzone przez Sklep Internetowy do statusu "w trakcie realizacji" w ciągu 24h, pieniądze zostaną zwrócone do 3 dni roboczych na wskazane przez Klienta konto lub – na życzenie Klienta – Sklep Internetowy zrealizuje inne uzgodnione Zamówienie.
10.
Po wpłynięciu płatności na wskazane przez Sklep Internetowy konto zamówienie Klienta zmienia status na "opłacone", o czym Klient zostaje poinformowany w stosownej wiadomości e-mail. Jeśli zamówienie zostało wcześniej potwierdzone i nie zostało odrzucone, odnotowanie płatności na koncie bankowym jest równoznaczne z przygotowaniem Produktu do wysyłki. Każda płatność odnotowana do godziny 12.00 w dniu roboczym danego dnia oznacza wysyłkę we wskazanej w zamówieniu Klienta formie – tego samego dnia. Wyjątkiem stanowią dni robocze poprzedzające niektóre święta obowiązujące na terenie Polski, np. Wigilia Świąt Bożego Narodzenia lub Sylwester. Płatności odnotowane po godzinie 12.00 w każdy dzień roboczy oraz płatności odnotowane w ww. dniach mogą skutkować wysłaniem przesyłki w kolejnym dniu roboczym przy wysyłce kurierem.
11.
- Przesyłki są dostarczane Pocztą Polską zazwyczaj w ciągu 2 – 5 dni roboczych. Firma kurierska dostarcza przesyłki w ciągu 1 – 2 dni roboczych, po wysyłce z magazynu Sklepu Internetowego.
- W przypadku płatności przelewem termin dostawy wydłuża się o czas realizacji przelewu.
12.
- Sklep Internetowy odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego.
- Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę.
- Zgłoszenie reklamacji może nastąpić w formie: a) pisemnej na adres: KENIG Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Gibalskiego 2/4, 91-849 Łódź) lub b) drogą elektroniczną na adres e-mail: kenig@kenig.pl.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Klienta.
- Produkt wadliwy wraz z reklamacją i opisem wady oraz danymi umożliwiającymi identyfikację (dokument zwrotu lub dokument sprzedaży) należy odesłać na koszt Sprzedawcy na adres:
KENIG Polska Sp. z o.o.
Sklep FAST BIKE
- Gibalskiego 2/4
91-849 Łódź
6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia otrzymania Produktu przez Klienta.
- Niektóre Produkty mogą być dodatkowo objęte gwarancją producenta (np. dożywotnia gwarancja na ramy rowerów ORBEA) lub gwarancją dystrybutora.
13.
W każdym z wymienionych w punkcie 12. Regulaminu przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Produktu, wszystkie koszty dostawy do Klienta ponosi Sprzedawca.
14.
- Klient ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w Sklepie Internetowym bez podania przyczyny w ciągu 15 dni od daty odebrania przesyłki. Wysyłka zwracanego Produktu następuje w dobrze zabezpieczonej paczce. Przesyłkę Klient wysłać może Pocztą Polską lub dowolną firmą kurierską. Klientowi zaproponowany będzie również odbiór ze wskazanego przez Klienta miejsca – firmą kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca i na koszt Sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w punkcie 14.1. Regulaminu, zwrot płatności za zakupiony Produkt nastąpi w ciągu 10 dni od otrzymania paczki od Klienta. Zwrotowi podlega pełen koszt zakupu Produktu, wraz z kosztami dostawy, które poniósł Klient, chyba że Klient wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę (wtedy Sprzedawca zobowiązany będzie do zwrotu kosztu najtańszej oferowanej przez Sprzedawcę dostawy).
15.
- Klient może dokonać poprzez Sklep Internetowy Rezerwacji wybranego Produktu, który następnie zakupi w Sklepie fizycznym. W przypadku rezerwacji Produktu umowa sprzedaży zarezerwowanych Produktów zostanie zawarta w Sklepie fizycznym oraz w terminie wskazanym w treści rezerwacji. Do czasu zawarcia ww. umowy na Kliencie nie spoczywają żadne zobowiązania, a Klient może w każdym momencie zrezygnować z Rezerwacji.
- Klient otrzymuje potwierdzenie Rezerwacji na wskazany przez siebie podczas dokonywania Rezerwacji adres e-mail, zawierający co najmniej numer Rezerwacji oraz ostateczny termin odbioru produktu w Sklepie fizycznym w godzinach otwarcia Sklepu fizycznego. W przypadku dokonania Rezerwacji Produktu umowa sprzedaży w Sklepie fizycznym może zostać zawarta nie później niż w terminie podanym w treści wiadomości e-mail. Po upływie wskazanego w wiadomości e-mail terminu Rezerwacja zostanie anulowana.
- W przypadku niedostępności danego Produktu Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o anulowaniu Rezerwacji z powodu braku Produktu lub o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację Rezerwacji – z prośbą o potwierdzenie woli dalszej jej realizacji.
16.
Informacje zawarte na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
17.
Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient, składając Zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych w Sklepie Internetowym, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu. Momentem zawarcia umowy sprzedaży jest potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzeniem Zamówienia jest wysłanie przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości e-maila z adnotacją "w trakcie realizacji".
18.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy z dnia 20 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Polityka prywatności: informujemy, że dane osobowe podane na formularzu zamówienia w sklepie internetowym „primal.pl”, są gromadzone i przetwarzane zgodnie z ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 roku nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami). Zgromadzone dane osobowe są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów realizacji złożonych zamówień oraz informowania o promocjach (jeśli klient wyraził na to zgodę) i w żadnym wypadku nie będą udostępniane osobom trzecim (za wyjątkiem firm spedycyjnych - Poczta Polska, Siódemka i DPD - wyłącznie w celu nadania przesyłki). Każdy zalogowany klient naszego sklepu ma prawo do wglądu, modyfikacji oraz usunięcia swoich danych osobowych z naszej bazy danych. Więcej o polityce prywatności przeczytacie Państwo w dziale Polityka zarządzania COOKIES: http://primal.pl/informacyjna-10.html